JORDI SALVAT
El mes d’abril de fa 25 anys s’iniciaven les obres d’ampliació de la residència de la Fundació Pere Badia que, un cop acabades, havien de suposar comptar amb un total de 88 places, 12 d’elles destinades a malalts crònics. També aquella primavera del 2000, l’Ajuntament de Torredembarra encetava les gestions per tal d’aconseguir una tercera escola de primària, amb l’objectiu de donar resposta a l’increment de població del municipi que es preveia pels propers anys.
I és que Torredembarra iniciava el segle XXI amb un gran creixement urbanístic i el consistori torrenc també començava les obres de prolongació del carrer Barcelona amb l’objectiu de comunicar amb el passeig de l’Estació, amb un pressupost de 18 milions de pessetes -uns 108.000 euros-.
Per altra banda, el 3 d’abril del 2000 entrava en funcionament la subhasta de peix a la Llotja de pescadors del Port de Torredembarra, un dels grans objectius de la Confraria de Pescadors. Es recuperava una tradició perduda el 1993, quan es va realitzar la darrera subhasta de peix a l’edifici de Pes, a Baix a Mar. El Diari de la Torre explicava que en aquell primer dia de subhasta hi van prendre part una quinzena de compradors de diferents localitats, com el Vendrell, Tarragona, Sitges, Altafulla i Tàrrega, que van poder adquirir peix i marisc pescat per les dotze barques de palangre i tresmall del port torrenc.
Ben a prop de la llotja, al port esportiu, hi havia preocupació pels aldarulls registrats darrerament als locals d’oci i esbarjo, que havien requerit fins i tot la intervenció de la Policia Local, la Guàrdia Civil inclosos antidisturbis d’aquest segon cos policial. Una quinzena de joves es van enfrontar a les forces de l’ordre. Durant l’actuació policial, un agent de cada cos van ser ferits lleugerament i van requerir assistència mèdica al CPA de Torredembarra. El president de l’Associació dels Locals Comercials del Port, Amadeu Fusté, denunciava que era una situació que es veia venir i que el tràfic de drogues era la causa dels problemes. Hi va haver una reunió entre empresaris i l’alcalde de Torredembarra per busca la manera d’augmentar la seguretat en el recinte portuari i evitar revenges.
Foto: DIARI DE LA TORRE