EDITORIAL l El drama del tren: present negre, futur fosc

A Torredembarra hem estat cinc mesos sense que passessin trens per l’estació. El passat 3 de març el ferrocarril va tornar a la capital del Baix Gaià i a Altafulla-Tamarit i també van tornar els retards, els trens suprimits, les avaries, la manca d’informació… El pa de cada dia dels soferts usuaris dels trens de la Renfe. El desastre va ser tan gran en aquests primers dies després de la reobertura del tram entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders que la crisi va arribar al Parlament de Catalunya. Molta polèmica política i poques solucions a curt termini. S’està pagant la priorització durant dècades de l’AVE i l’abandonament de rodalies i la mitja distància.

Si el present és negre, el futur és ben fosc. I és que les obres al Túnel de Roda de Berà han servit per permetre el pas de més trens de mercaderies. En pocs anys ens podem trobar una línia col·lapsada, amb les mercaderies amb prioritat sobre els passatgers. La solució és passar les mercaderies -algunes de les quals perilloses- per l’interior i allunyar-les de les zones més poblades. La plataforma Mercaderies per l’Interior ha plantejat una solució provisional ràpida i barata, però denuncien deixadesa política. Almenys sembla que l’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, s’ha compromès a esforçar-se per trobar una sortida a aquest atzucac ferroviari.

Hemeroteca

Tweets recents

Share This