El ple portarà a aprovació els plecs per al nou contracte del servei de recollida i transport de residus

REDACCIÓ – Torredembarra, 16/7/2024

El ple ordinari de l’Ajuntament de Torredembarra del pròxim 18 de juliol, a les 10 hores, portarà a aprovació els plecs per a la contractació del servei de recollida i transport de residus (lot 1) i la corresponent plataforma de control (lot 2), tal com ja va avançar el regidor de Residus i Neteja viària, Raúl García, en una recent entrevista al Torredembarra Actualitat. El pressupost de licitació és de per al lot 1 és de 27.545.664,74 euros (IVA inclòs) per vuit anys, mentre que per al lot 2 és de 64.886,07 euros (IVA inclòs) per quatre anys.

El nou contracte té com a principal repte millorar el percentatge de recollida selectiva i complir amb els objectius mediambientals futurs. Actualment, el percentatge de recollida selectiva bruta de l’any 2022 a Torredembarra va ser del 39,84%, per sota de la mitjana de Catalunya (45,39%). A més, la normativa europea ha fixat objectius de reciclatge del 55% per al 2025, 60% per al 2030 i 65% per al 2035.

El regidor de Residus i Neteja Viària, Raúl García, ha explicat que el plec de prescripcions tècniques del contracte estableix els mecanismes i eines necessàries per assolir millors resultats en la recollida selectiva i reciclatge, incloent models de recollida amb identificació dels usuaris, l’ampliació del sistema porta a porta i contenidors amb tancament, per complir amb els objectius de la Directiva europea, evitant increments en els costos de tractament de residus.

També cal tenir present que durant el transcurs del nou contracte s’haurà d’implementar la taxa de recollida justa, tant per a la ciutadania com per a les activitats comercials: pagar en funció de la quantitat generada, i de com es diposita i se selecciona al punt de generació: si se separa bé, si es treu el dia que toca, etc. Per aquest motiu, és molt important la tecnologia i metodologia a aplicar, ja que cal disposar de totes aquestes dades de manera fiable i certificada.

Canvis i millores

Entre els canvis i millores previstos en el contracte, destaca l’ampliació del servei de recollida porta a porta als barris de Nova Torredembarra, les Àmfores i Marítima. També s’implementaran sistemes de tancament i identificació d’usuaris als contenidors de les fraccions resta i orgànica en els barris sense sistema porta a porta. A més, es proposen solucions específiques per als visitants temporals que no poden seguir completament el calendari porta a porta, amb la instal·lació de tres àrees d’emergència tancades.

Una altra mesura important és la recollida porta a porta completa per als establiments comercials i equipaments municipals, incloent els del polígon industrial, i una àrea d’emergència comercial exclusiva a la façana marítima. També es preveu la implementació de sistemes informatitzats de control i gestió de la informació per optimitzar el servei i reduir costos de personal.

Els objectius generals de l’Ajuntament amb aquest nou servei són fomentar la recollida selectiva, minimitzar les molèsties per a la ciutadania, aplicar criteris de sostenibilitat i protecció ambiental, millorar constantment les condicions de prestació dels serveis i adaptar el servei a l’estacionalitat turística del municipi.

El nou servei es desplegarà en dues fases. La fase I inclou el servei actual de recollida i el nou servei de recollida comercial i de voluminosos. La fase II preveu el desplegament total dels nous serveis de recollida, incloent el servei porta a porta a Nova Torredembarra, les Àmfores i Marítima. El servei tindrà diferents freqüències segons la temporada: temporada alta (del 15 de juny al 15 de setembre i Setmana Santa), temporada especial (del 22 de juny al 31 d’agost) i temporada baixa (del 16 de setembre al 14 de juny, excepte Setmana Santa).

Foto: Fa més d’un any quela recollida i transport de la brossa es fa amb un contracte d’urgència. / AJ. TORREDEMBARRA

Hemeroteca

Tweets recents

Share This