A LA CONTRA l Maystar compleix quaranta anys

JORDI SALVAT

El Polígon Roques Planes de Torredembarra alberga empreses de diferents mides i sectors, però la més gran i internacionalitzada és, sens dubte, Maystar Group, referent en el sector de la bellesa professional. Els números són clars: ven els seus productes a 102 països a través de 2.500 distribuïdors. La facturació del Maystar Group el 2023 va ser de 27 milions d’euros. A més de la planta de Torredembarra i la de Manresa, també té factories al Brasil i Itàlia i una oficina al Perú. En total, dos centenars de treballadors a tot el món, una cinquantena a Torredembarra. Actualment compta amb quatre divisions: depilació, cremes facials i corporals, perruqueria i elements d’un sol ús.

L’inventor del roll-on

Aquesta història d’èxit que és Maystar compleix quaranta anys. Va ser el 1984 quan Jesús Bonan Solé, que treballava com a comercial de cosmètica, va decidir produir al garatge de casa seva, a la Pobla de Montornès, cera depilatòria perquè veia una oportunitat en aquest mercat.  Bonan va inventar el 1991 un roll-on per aplicar cera depilatòria, del qual en va tenir la patent durant quinze anys i que va significar un salt qualitatiu d’aquesta incipient empresa, que ja fa uns anys es va traslladar al Polígon Roques Planes. Des de fa 15 anys, Dennis Bonan va succeir com a CEO de l’empresa e seu pare, que ara n’és el president però continua molt implicat, sent el principal ambaixador de l’empresa arreu del mon.

En els 5.000 metres quadrats de la planta torrenca, a més de les oficines centrals, hi té una factoria que produeix entre 7 i 10 tones diàries de crema depilatòria i en surten un centenar de cremes diferents. Fa uns anys va obrir una planta més gran al Brasil, on també produeix cera per cobrir aquella zona del mon. A Manresa compta amb una planta per a la divisió de perruqueria, fruit de l’adquisició d’Eva Professional fa cinc anys, i a Milà fabrica elements d’un sol ús.

Obrint nous mercats

Maystar està molt consolidada en els mercats d’Estats Units, Brasil i també Rússia. En els darrers s’està centrant en expandir-se per Europa, sobretot en països com França, Itàlia i Holanda. La gran inversió en investigació i innovació és una de les característiques que diferencien l’empresa torrenca d’altres del seu sector i que li permeten mantenir el lideratge en el sector que fa anys que ostenta. Fins ara han venut més de 23 milions de roll-on.

Foto: Una imatge de la recent visita de premsa a la planta de producció de Torredembarra. / CEDIDA

Hemeroteca

Tweets recents

Share This