REDACCIÓ – Altafulla, 19/6/2024
Alumnat de 6è de Primària de l’escola la Portalada ha exposat aquest dimarts, 18 de juny, als representants municipals la desena de maquetes que han elaborat en el marc d’un treball de recerca al centre i amb les aportacions que els han traslladat alumnes des de 1r a 5è curs. Precisament, aquests últims han estat els encarregats d’explicar el procés d’elaboració de propostes que han treballat des del mes de gener fins ara.
En l’acte de presentació, hi han assistit els coalcaldes Jordi Molinera i Alba Muntads; la primera tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Eva Martínez; Lluís Delclòs, membre de l’Escamot Cooperativa, i tècnics municipals de l’Àrea d’Urbanisme i Via Pública.
D’entre totes les maquetes presentades, cal destacar que el concepte de “parc inclusiu” ha estat un dels denominadors comuns, amb la instal·lació d’elements de joc adaptats a diferents edats i la diversitat funcional, així com la col·locació d’estructures de corda per escalar i tirolines. Eva Martínez ha remarcat aquesta “sensibilitat inclusiva dels alumnes a l’hora de proposar equipaments tenint present la diversitat i que beneficien a tothom”.
La transformació de l’entorn de la plaça de la Portalada s’emmarca en la voluntat del consistori per recuperar diversos espais de la via pública per a la ciutadania i fer-los més amables per al gaudi del veïnat i pacificar-los envers el trànsit, com ha subratllat la responsable d’Urbanisme i Via Pública Alba Muntadas.
El següent pas és que el consistori avaluï les propostes i les plasmi, en la mesura de les possibilitats tècniques i econòmiques, en la redacció inicial del projecte que ha de culminar amb la pacificació i integració de l’entorn.