REDACCIÓ – Altafulla, 17/3/2022
Una de les seves principals funcions és la de proposar a la Consellera de Cultura l’aprovació de les ordres de taules d’accés i avaluació documental en les quals s’estableix el període de conservació dels documents de les administracions públiques de Catalunya i el seu règim general d’accés. També té la funció de controlar la correcta aplicació de les taules d’accés i avaluació documental (TAAD) especialment en tots aquells processos vinculats a la destrucció de documents.
Així, en compliment de la legislació, l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament d’Altafulla ha aplicat les disposicions i retencions que s’indiquen a les TAAD. D’aquesta manera es compleix la normativa en matèria d’arxius i s’allibera espai als dipòsits per deixar pas a nova documentació provinent dels departaments de l’Ajuntament.
La documentació eliminada quedarà anotada al Llibre de registre d’eliminacions de l’Arxiu Municipal d’Altafulla, que es podrà consultar al portal de transparència un cop es rebi la certificació de l’empresa encarregada de la destrucció que, en aquest cas, és Shred-it.
Foto: Una imatge dels arxius eliminats. / AJ. ALTAFULLA