REDACCIÓ – Altafulla, 5/5/2021
Most Wanted Studio, un estudi creatiu d’Altafulla especialitzat en la creació de contingut per a cinema, televisió i plataformes digitals, ha iniciat la producció del nou curtmetratge Codi Ictus amb el llançament d’una campanya de micromecenatge, que ajudarà a promocionar el projecte i, també, a tancar-ne el seu finançament.
“Codi Ictus” és un documental experimental d’animació dirigit per Belinda Bonan, que compta amb una proposta artística molt especial: l’animació es realitzarà de forma tradicional, sobre paper, i es pintarà en aquarel·la cada frame. Per mitjà d’aquesta tècnica i d’una forma abstracta, es mostrarà l’Ictus que va patir la mare de la directora. Al mateix temps, es podrà escoltar el seu testimoni sobre allò que recorda, allò que va sentir i com va fer front a la seva recuperació.
Després de l’exitosa distribució del curtmetratge Me, a Monster?, que ha obtingut 3 premis i ha estat seleccionat en més de 70 festivals de cinema internacionals, la productora altafullenca Most Wanted Studio inicia la producció del seu tercer projecte, Codi Ictus. Es tracta d’un curtmetratge documental experimental d’animació que parla de l’Ictus.
Belinda Bonan es posa de nou al capdavant d’aquest treball, que li toca de ben a prop. L’any 2018, la seva mare va patir un Ictus Isquèmic. En aquell moment, es va adonar que no en sabia res d’aquesta malaltia, malgrat la seva gravetat. I això la va portar inevitablement a voler-ne fer un curt amb aquesta temàtica. “L’Ictus és una malaltia silenciada de la que ben poc es parla. Però és la primera causa de mort en les dones. Així que crec que es mereix que li dediquem temps i en parlem més” afirma Belinda Bonan, directora de Codi Ictus.
Ara que la producció ja està en marxa, han decidit realitzar de nou una campanya de micromecenatge que, a més d’ajudar-los a tancar el finançament del projecte, els ajudi també a fer-ne publicitat i promoció. El 4 de maig, es llançarà oficialment la campanya a Verkami però, entretant, ja se’n pot veure un avançament a la seva landing page. A més de l’objectiu inicial de 3.500 euros, la campanya té un objectiu ampliat de 5.500 euros, que, en cas d’assolir-se, permetrà fer una donació d’un 10% del total recaptat a una Fundació o Associació relacionada amb la malaltia.
La productora també està negociant acords de col·laboració amb fundacions i associacions de pacients, per tal d’amplificar el missatge del curt. Aquest esdevé la peça angular de tota una estratègia molt més àmplia, que té per objectiu difondre i conscienciar sobre l’Ictus. “Ens agrada que cada projecte que produïm, aporti un valor i faci reflexionar a l’espectador” afirma Joan Rubinat, productor de Codi Ictus.
Amb aquesta clara vocació social, també han engegat una crida a la participació en el seu perfil d’Instagram (@codiictusfilm), per aconseguir testimonis d’afectats d’Ictus, familiars i persones relacionades amb la malaltia.