Roda de Berà estrena nova marca turística: ‘RdB t’estimo!’

REDACCIÓ – Roda de Berà, 15/6/2020

Les sigles de les inicials Roda de Berà “RdB” i el claim “t’estimo” que vol mostrar el sentiment que tant els veïns de Roda com els visitants i els turistes senten per la vila i que, sempre que tenen l’oportunitat, demostren. Aquesta és la nova marca turística de Roda de Berà, que es complementa amb l’eslògan de la nova campanya turística “Et vull tornar a veure”.

El departament de Comunicació de l’Ajuntament, juntament amb la regidoria de Turisme, ha treballat durant els darrers mesos en la que serà la nova marca turística i la senya d’identitat del municipi de Roda de Berà.

L’altra part de la marca és l’isotip format per sis elements amb forma de pètals d’una flor que simbolitzen un mig arc, fent al·lusió a l’Arc de Berà, i de diferents colors, com a símbol de la diversitat de Roda de Berà. “Volem transmetre que no importa d’on provinguis, quina sigui la teva raça, la teva nacionalitat, la teva identitat sexual o la teva ideologia, a Roda de Berà sempre hi seràs benvingut”, diu l’alcalde Pere Virgili.

A més a més, aquests sis pètals superposats representen els valors de Roda de Berà. “Perquè Roda és cultura, és patrimoni, és natura, és tradició, és mar i és sol, però també és gastronomia, és comerç, és esport, és família, és llar…  i pot ser tot allò que cadascú de nosaltres senti per la nostra vila, per acabar de configurar l’Arc amb els nostres propis colors”, assenyala el regidor de Turisme, Frederic Royuela.

‘Et vull tornar a veure’

A banda de la nova marca, el departament de Comunicació ha desenvolupat la nova campanya turística, que a l’igual que la marca vol apel·lar als sentiments i a l’esperança d’un proper retrobament amb tot aquell que s’estimi Roda de Berà.

Amb l’eslògan “et vull tornar a veure”, en català, i “Quiero volver a verte”, en castellà, l’Ajuntament, amb l’arribada de la nova normalitat, vol convidar a tots aquells que en el passat van visitar la vila, a tornar a descobrir-la, a sortir, a oblidar els mals moments i a gaudir de tot allò que ofereix Roda de Berà, que pot ser infinit.

L’eslògan té un doble sentit, jo com a vila et vull tornar a veure a tu, visitant o segon resident; però també funciona a l’inrevés, jo, com a turista o com a segon resident, et vull tornar a veure a tu, Roda de Berà”, senyalen des del departament de Comunicació, “perquè en una relació sempre hi ha dues parts, i de la mateixa manera que nosaltres trobem a faltar a totes aquelles persones que no han pogut venir a Roda en tot aquest temps de pandèmia, volem que el sentiment sigui recíproc, i que tots ells també ens trobin a faltar a nosaltres, trobin a faltar Roda”.

La peça principal de la campanya és un vídeo de dos minuts de durada, produït també pel departament de Comunicació de l’Ajuntament. A l’espot la veu en off, que representa la vila de Roda de Berà, es dirigeix a l’espectador, una tercera persona que ja ha visitat Roda en el passat, i la convida a volar agafada de la seva mà.

Al llarg del vídeo, la veu insta a l’espectador a que recordi i evoqui estius passats a la localitat. “Com ens vam conèixer, ho recordes? Recordes la màgia que sentíem junts, passejant pels meus carrers, per la vora del mar, i com gaudíem junts de les festes d’estiu? I l’Arc de Berà, recordes com et donava la benvinguda, altiu, majestuós, cada cop que tornaves a veurem? […] Recordes l’aroma del mar que bessa les meves platges i la calor de la sorra quan hi enfonsaves els peus? Com la brisa et despentinava els cabells i et refrescava la marinada amb el perfum a la pell després d’un dia de sol i platja? […] i aquelles promeses d’eternitat en nits de festa estelades, les recordes? Sí, n’estic segura, en tot aquest temps no m’has oblidat. Jo no ho he fet, i espero cada dia que arribi el moment de tornar-nos a trobar. Et vull tornar a veure”.

La veu de Roda de Berà, interpretada per la coneguda actriu catalana Cristina Dilla, acompanyada per la música i unes imatges espectaculars del municipi, moltes d’elles gravades amb un dron, volen despertar en l’espectador el sentiment i la necessitat de tornar a veure Roda de Berà i a viure un estiu com els que recorda. L’espot ha estat produït en català, castellà i subtitulat a l’anglès.

Quant al cartell de la campanya, ha estat elaborat amb l’eslògan en català i en castellà. La protagonista és una noia, que, com si acabés d’arribar-hi després de molt de temps, des del mirador de la platja Llarga, mira l’horitzó i redescobreix Roda de Berà, al fons, i el sol al darrera, ja amagant-se.

Hemeroteca

Tweets recents

Share This