REDACCIÓ – Roda de Berà, 24/1/2025
A partir del proper dilluns 27 es reprendran les obres de rehabilitació de Cal Guivernau per a convertir aquest emblemàtic edifici en la nova biblioteca municipal de Roda de Berà. Les obres es van iniciar el novembre 2023, però el febrer passat van quedar aturades perquè es van identificar estructures d’antics elements funcionals de la casa que no es preveien, com ara cups d’oli o vi, restes de tenalles de ceràmica i bases d’un antic molí o premsa, les quals ha estat necessari documentar.
A més a més, s’han trobat arcades de carreus amb un disseny molt interessant, alguna d’elles de doble arc, i fins i tot construïdes una dins d’una altra. Per la posició que ocupen tots aquests nous elements, no són compatibles amb la distribució prevista en el projecte executiu, assegura l’informe de la direcció de l’obra.
Davant d’això, el consistori vahaver de paralitzar temporalment les obres a l’espera que un arqueòleg realitzés un informe valorant les restes trobades, les quals podrien ser de l’època medieval, i fins a conèixer el grau de tractament i desmuntatge que autoritzarà el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
La represa de les obres implicarà afectacions al trànsit, atès que tots els carrers adjacents quedaran afectats durant l’execució dels treballs.A la plaça de la República, plaça de l’Església i carrer Mossèn David Pujol es prohibeix l’estacionament i el trànsit estarà restringit, només hi podran accedir els residents. Al Carrer Montjuïc, l’accés estarà restringit, només hi podran circular els residents en sentit de pujada. Els veïns i veïnes que hagin de circular de baixada cap el nucli urbà, hauran de fer-ho pel carrer de la Pau i avinguda de l’Avenc.
Al Carrer de la Via es prohieix estacionar a les primeres places en bateria (les més properes al pont) per facilitar el gir dels camions durant l’horari de les obres. Al carrer Vila-rodona hi ha disponible un nou espai d’aparcament amb accés per a vianants des del carrer Montjuïc.
Foto: Una imatge de les obres, que van quedar aturades per troballes arqueològiques. / AJ. RODA DE BERÀ