Els darrers anys hem pogut veure com han tancat la majoria d’oficines bancàries de Torredembarra. L’eix comercial de la nostra vila s’ha anat poblant d’antigues sucursals tancades a causa de la reestructuració del sistema bancari estatal, però també per les polítiques d’estalvi de costos i l’aposta per la banca electrònica per part de les grans corporacions financeres. En aquest nou número del Torredembarra Actualitat hem volgut analitzar aquest procés, aclarint les xifres de la reducció d’entitats bancàries, però també buscant les causes i anticipar-nos al que passarà en el futur.
La majoria dels ciutadans ens hem acostumat cada cop més a operar amb la nostra entitat bancària a través del teclat del nostre ordinador o de l’smartphone, però hi ha un sector molt important de la població, la de més edat, amb menys habilitats tecnològiques que valora més poder tractar cara a cara amb un treballador de la seva oficina. Amb aquesta reducció de sucursals i de plantilles cada cop és més complicat trobar aquest tipus d’atenció i obliga a fer cues més llargues. Des de les entitats bancàries s’insisteix que continuaran acompanyant aquests clients que poden tenir més problemes amb aquests canvis en la seva oficina. Esperem que així sigui i que la conseqüent reducció de llocs de treball no afecti el servei al client. Ho sabrem els propers anys.