REDACCIÓ – Torredembarra, 14/12/2021
Torredembarra tindrà en uns dies un nou carrer. Les obres de remodelació del passeig Miramar -antiga N-340-, en el tram del passeig de la Sort i passeig de l’Estació i carril bici al terme municipal, estan ja a la seva fase final i, si tot continua sobre la planificació prevista, es podrà obrir a la circulació a finals de la setmana vinent. El govern municipal espera reobrir el tram la setmana vinent, just abans de les festes de Nadal. D’aquesta manera, un tram que fins el febrer, quan van obrir les obres, tenia aparença de carretera a partir d’ara s’assemblarà més un carrer, amb més protagonisme del vianant i la bicicleta.
Així ho ha anunciat l’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, en la visita d’obres que s’ha dut a terme aquest dimarts, 14 de desembre, amb altres membres de la Corporació Municipal. Rovira ha admès que les obres només porten un lleu retard i en breu es finalitzarà l’asfaltat i la pintura i senyalització viària. Per poder reobrir, però, caldrà que la companyia de telefonia retiri un pal de cablejat a l’entorn de la rotonda amb passeig de la Sort.
A només 30 km/h
L’alcalde, Eduard Rovira, ha explicat que amb les obres dutes a terme aquesta via esdevindrà més urbana, amb un aspecte més amable i de ciutat. Cal tenir present que les obres d’urbanització han comportat eixamplar les voreres i estretit els carrils dels vehicles, a més d’ubicar passos elevats a les cruïlles, per reduir la velocitat a un màxim de 30 km/h, renovant tota la pavimentació, mobiliari urbà i il·luminació.
També es preveu que les línies d’autobusos interurbans hi facin parada i així es podrà descongestionar el trànsit del centre de la vila. A més, la rotonda en la intersecció del passeig de la Sort amb passeig Miramar, permetrà evitar girs conflictius. Un altre aspecte destacat de les obres són els 3 quilòmetres de carri bici i de vianants que tindrà Torredembarra des del límit amb Altafulla fins a Nova Torredembarra quan finalitzin les obres.
“Amb el tall total del passeig Miramar, sense passos alternatius, hem forçat que la circulació aprengui noves vies que estan totalment definides i que són molt útils i pràctiques, com pot ser l’eix que dona la volta per l’avinguda Diagonal, carrer Comarques Catalanes i l’avinguda Sant Jordi o pel carrer Garrofers. Són unes circulacions que es feien per la part de baix o fins i tot el centre del nucli urbà. Això ho ha descobert molta gent, que ja s’ha acostumat a aquesta ruta nova i no facin servir aquest eix”, apunta Rovira, que també espera que molta gent deixi de fer servir el passeig Miramar per anar a Altafulla o Creixell amb l’eliminació del tall de la rotonda de l’autopista i la reducció de la velocitat en aquesta via.
Les obres de condicionament d’aquest tram del passeig Miramar es van adjudicar el mes de febrer a l’empresa Sorigué SAU per un import d’1.036.152,86 euros (IVA inclòs) i un termini de vuit mesos. Les obres van començar el 19 d’abril. La direcció de les obres es va adjudicar a l’empresa Philae, Enginyeria de Projectes SL. (empresa que ja havia redactat el projecte) per un import de 22.324,50 euros (IVA inclòs).
Les obres s’han finançat amb els 568.006,55 euros restants de la subvenció de l’Estat per a la reconversió d’aquesta via en urbana i amb recursos propis de l’Ajuntament provinents d’endeutament.
Més obres aquest 2022
Una actuació prevista aquest inici de 2022 és l’eixamplament de la canonada del carrer Martineta per acabar amb els problemes d’aigües pluvials al passeig Miramar i que va provocar a finals de novembre que saltessin algunes de les rajoles recentment instal·lades a la vorera de davant de l’estació en sobreeixir un dels peus de registre, deixant anar aigües fecals.
Però la gran obra a Torredembarra aquest 2022 és l’esperada remodelació de la plaça Catalunya, prevista dins el Pla d’Acció Municipal (PAM) de la Diputació de Tarragona, per lligar el carrer Lleida amb el Pere Badia. També es buscarà homogeneïtzar el tram des de la plaça fins el passeig Miramar.
Mirant més enllà del 2022, es començarà a estudiar també la remodelació del tram del passeig Miramar de l’estació de tren direcció Creixell, però la part de la dreta és un polígon urbanístic i ho hauria de fer el promotor. També es vol fer una rotonda davant del pas de Viló per poder distribuir millor el trànsit i allà enmig s’hi construirà un pou de pluvials, connectat a una xarxa de clavegueram que ha d’anar direcció Creixell. “Tot és un pla necessari i s’ha d’actuar de mica en mica, marcant pressupostos i prioritats i buscant subvencions i ajuts”, afirma l’alcalde torrenc.